Konsernsjef i Egmont Gruppen, Jan O. Frøshaug, slutter i stillingen som toppsjef i et av Nordens største medieselskaper.
Egmont rankes blant de fem største nordiske medieselskapene, kun slått av blant andre norske Schibsted ASA, og svenske Bonnierföretagen AB.
I 1999 omsatte konsernet for 8,1 milliarder danske kroner med et netto overskudd på nærmere 200 millioner kroner, ifølge konsernets egne nettsider. Frøshaug har utviklet selskapet til å bli størst på underholdning i hele Skandinavia, blant annet ved å ha et sterkt grep på ukeblad-markedet (blant annet suksessbladet Hjemmet i Danmark og Norge) og utgivelse av Donald Duck i 30 land.
Selskapet har en meget sterk posisjon både på magasiner og barnebøker i hele Europa.
Konsernet er involvert i bøker gjennom Aschehoug, forlaget ble kjøpt av Egmont i 1961, og danskene er også sterkt involvert i film- og TV-produksjon gjennom danske Nordisk Film & TV og norske TV 2.
I tillegg har Egmont de siste årene markedsført og solgt Sonys PlayStation-konsoller og -spill.
Frøshaug fratrer i forbindelse med Egmont Fondenes årsmøte mot slutten av april, skriver det danske nyhetsbyrået Ritzau. Styret innleder letingen etter ny toppsjef både internt i konsernet og eksternt.