BEDRIFTSTEKNOLOGI

Nordmenn sammen i mobilt Euro-korstog

Djuice.com og Zoomit.com skal samarbeide om å utvikle løsninger for prissammenlikninger på nye mobile plattformer. - Dette venter vi oss mye av. Vi snakker om en type innhold der betalingsvilligheten er meget stor, sier Zoom-sjef Johan Dolven til digitoday.

1. nov. 2000 - 12:01

- I likhet med oss i Zoomit.com ASA har også djuice.com ambisjoner om en bred branding av sitt merkenavn i Europa. Vi søker begge tilstedeværelse i de fleste europeiske land, og denne samarbeidsavtalen kan være starten på et større samarbeid med Telenor Mobile Communications utenfor Norges grenser, sier administrerende direktør Johan Dolven til digitoday.no.

Avtalen med Djuice representerer starten for Zoomits aktiviteter på mobiltelefoni.

- Vi tror bruk av vår tjeneste på mobiltelefoni kan bli like stort som bruk av prissammenlikninger PC. Man kan tenke seg en tjeneste der man ved å lese strekkoden på en vare i butikken i løpet av sekunder kan sammenligne butikk-priser med alternative kjøp på nettet. Vi tror det er betalingsvilje hos forbruker for å få denne informasjonen raskt og enkelt, uttaler Dolven i en pressemelding.

Zoomit.com ASA fusjonerte nylig med Kelkoo.com og blir gjennom sammenslåingen posisjonert i bl.a. Frankrike, Spania, England, Italia, Nederland, Sverige, Danmark, Finland og Norge, samt sør-amerikanske Brasil og Argentina.


Zoomit.com vil om kort tid lanseres på Djuice.com med en egen WAP-løsning, men samarbeidet er i stor grad fokusert på neste generasjons løsninger der man kan ha fast oppkobling for å kunne sjekke pris- og produktopplysninger på både produkter og tjenester i kjøpsøyeblikket.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.