JUSS OG SAMFUNN

Nordmenns data deles 340 ganger daglig i snitt i annonsemarkedet: – Viser hvor vanvittig spredningen er

En fersk rapport viser omfanget av datadelingen bak kulissene når nettannonser målrettes basert på profilering av brukere.

Finn Myrstad, fagdirektør i Forbrukerrådet.
Finn Myrstad, fagdirektør i Forbrukerrådet. John Trygve Tollefsen
Gi bort artikkelen
Kommenter
Heidi SævoldHeidi SævoldJournalist
24. mai 2022 - 05:00
Les mer om:
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Tekjobb
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra