Norman leverer programvare for å finne virus, men det finnes andre og stadig mer utbredte trusler mot PC-sikkerheten. Såkalt spyware er stort sett ufarlig og serverer brukerne på infiserte maskiner uønsket reklame, men spyware kan også stjele informasjon. Uansett stjeler slik programvare ytelse og båndbredde.
Norman har derfor inngått et samarbeid med svenske Lavasoft, som lager det svært kjente Ad-aware-programmet. Selskapet både deler ut og selger dette programmet.
Norman skal inkludere Ad-Aware i sine løsninger og pakker, fortalte selskapet da man la frem tall for første kvartal.


Norman-sjef Henning Hansen løftet både omsetningen og resultatet i andre kvartal. Norman fikk en omsetning på 69,2 millioner kroner i andre kvartal, noe som var opp fra 58,5 millioner kroner i samme periode i fjor.
Samtidig steg driftsresultatet til 7,4 millioner kroner, mens driftsresultatet i andre kvartal i fjor var på 6,6 millioner kroner.
Resultat før skatt falt til 6,7 millioner kroner i andre kvartal, mot 7,9 millioner kroner i fjor.