Daglig leder Marius Franck i QXL Auksjon Norge hevder han var godt fornøyd med innsatsen til WebAd.
Problemet for auksjonshuset var bare at det MTG-eide nettannonseselskapet forsvant fra netthimmelen i forrige måned.
Dermed måtte QXL kjappe seg å skaffe seg en ny partner. For de er ikke interessert i å beholde alle inntektene selv ved selge annonseplassene fra sin egen salsgavdeling.
- Vår kjernevirksomhet er auksjon til nettbrukerne. Vi har verken kapasitet eller tid til å følge opp annonsører og drive med salget selv, sier Franck til digitoday.no.
Likevel er nettreklamen den klart viktigste inntektskilden for auksjonshuset.
- Det er den viktigste og største inntektskilden vår ved siden av salg av egne varer hos partnere, sier Franck videre og mener at de i 24/7 Media Norge AS har fått en god partner.
- De har vært på markedet lenge og har holdt en beskjeden og seriøs profil hele veien. De representerer kun et fåtall profilerte nettsteder som vil sikre oss en unik oppfølging, både vi og våre kunder vil nyte godt av, tror han.
Han frykter ikke at 24/7, som egentlig er et amerikansk nettverk, kan komme til å lide samme skjebne som WebAd og Netpool har gjort i Norge (sistnevnte aktør ble nylig slukt av AdLink etter at Telia hadde gitt dem opp).
Fjerde kvartal i 2000 tapte 24/7 utrolige 6,2 milliarder kroner på sin verdensomspennende virksomhet.
- Vi føler at 24/7 absolutt er godt fundamentert på en solid base, sier Franck.
Samarbeidet mellom 24/7 og QXL inneholder ikke bare webannonsering, men også e-post og SMS/mobilt Internett.