- Et gjennombrudd, sier Active ISP selv om utviklingen på det britiske øyer, der selskapet mellom annet selger webhotell-tjenester og domenenavn. I snitt registrerer det norske selskapet nå 200 nye kunder hver eneste dag, noe som gjør Active ISP til et av de raskest voksende selskapene i England innen sitt segment, skriver selskapet i en pressemelding.
Det britiske markedet er preget av sterk konkurranse og ditto prispress, likevel er dette utpekt til Active ISPs viktigste satsingsområde:
- Det er kun idéen og innsatsviljen som hindrer norske selskaper fra å gjøre suksess i utlandet, mener selskapets administrerende direktør Rolf Larsen. Hans strategi for å lykkes i Storbritannia er å satse på langsiktige og eksklusive avtaler med de markedskanaler som fra før har høy troverdighet. Det har mellom annet medført avtaler med de godt trafikkerte portalene Microsoft Network (msn.co.uk), Altavista.co.uk og UKmax.com.
Ifølge tall fra analyseselskapet Jupiter Communications forventes det engelske Internett-markedet å vokse sterkt: Mens 11 prosent av husholdningene hadde nettilgang i 1998, vil 37 prosent være online i 2002, spår Jupiter, som anslår at over ti prosent av de britiske husholdningene vil handle varer over nettet i 2002.
Active ISP har over 90 ansatte og er representert i Storbritannia, Frankrike, Spania, Nederland, Belgia, Østerrike, Italia, Tyskland, Danmark, Sverige, Finland, USA og Norge og vil tilby sine tjenester i ytterligere land i løpet av år 2000.