Norske Coil, som har sprunget ut av reklameeide Volt Design, har fått en avtale med PR-byrået Cox Kommunikasjon. Cox (som tidligere het Reportasjejournalistene) er medlem av Association of Publishing Agencies (APA) og samarbeider med et nettverk av europeiske PR-byråer.
Cox har et samarbeid med flere utdanningsinstitusjoner, blant annet Handelshøyskolen BI. Et oppdrag som har dypper på Coil er å utvikle en nett-tjeneste for Handelshøyskolen for etter- og videreutdanning. Coil leverer teknologiløsningen.
Selskapet har også samarbeidsavtaler med blant andre reklamebyrået Bold, Push Sisteleddsbyrå, Volt Design og konsulentselskapet Roos & Co. Det er noen ansatte i Bold som sitter med privat eierskap i Volt Design som igjen eier Coil.
- Partnerskap er en krevende måte å samarbeide på, men kan gi veldig store gevinster, sier daglig leder i Coil Guttorm Rebnes. Rebnes har jobbet som leder for et selskap som har drevet med strategisk ledelsesrådgiving (Roos & Co).
- Vi skal nok ekspandere selskapet vårt etter hvert (i dag er de bare fire ansatte i selskapet - red.anm.). Men vi skal gjøre det fornuftig, sier han som en kommentar til alle de fusjonene og oppkjøpene som foregår i nettbransjen for tiden.
Blant annet har han nytt godt av to ansatte fra en av de ivrigste fusjonistene i bransjen, New Media Science (Cell Network i dag). To ressurspersoner startet i fjor høst.
- Det mangler jo ikke på tilbud, sier Rebnes