- Norske jenter spiller skjorta av gutta på mobile javaspill, sier e-markedsdirektør Rune Wisted-Thu i Cellus som er markedsleder innen mobile tjenester i Norge og Sverige og blant de største i Storbritannia og Spania.
Cellus har den siste uken kjørt Norwegian Java Challenge som er en stor javaspillkonkurranse der de beste spillerne vinner trendy mobiltelefoner fra Sony Ericsson hver dag.
Spillet det konkurreres i er Dropzone Gold som er en avansert variant av Tetris.
Wisted-Thu forteller til digi.no at av 5.000 som har deltatt i konkurransen i Norge, var fire av fem som deltok de første konkurransedagene, jenter.
To jenter kom helt i teten. Susanne Knarbo fra Bergen spilte inn nesten 1 million poeng, og har en klar ledelse.
— Jenter har faktisk vunnet de fleste dagrundene, sier Rune Wisted-Thu hos Cellus. De 10 prosent beste spillerne hver dag går til en egen Eliteserie. Også her er jentene på topp.
Wisted-Thus forteller at også javaspill vil bli inkludert i premien.
At jenter er mest ivrige, måles også gjennom annonser i jentebladene Girls, Inside og 4u, som har gitt enorm respons til Cellus.
Les også:
- [01.06.2004] Nokia satser på glødende mobil
- [28.05.2004] Schibsted melker mobilungdommen
- [24.02.2004] Lover bedre mobiltjenester med raskere Java
- [23.02.2004] Nokias kommuniserende spill vil endre bransjen