Ifølge ComputerSweden har Nokia i samarbeid med MMI, Gallup og Temo utført en undersøkelse blant skandinavisk ungdom angående MMS (Multimedia Messaging Service).
Les også:
- [22.08.2003] Gratis MMS ut oktober
- [08.07.2003] Tusener ville ha MMS fra Quart
- [13.05.2003] Foreløpig få leverandører av MMS-innhold
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Med digitalisering av nabovarsler har de spart samfunnet for over 1 milliard
Bortimot halvparten av de norske ungdommene som ble spurt, vet hva MMS er. Det tilsvarende tallet i Sverige er 32 prosent.
Interessen for å kunne sende bilde og videosnutter ved hjelp av mobiltelefonen skal derimot være lik i begge landene. Omtrent to tredjedeler av ungdommene ønsker å kunne gjøre dette.
Dansk ungdom skal derimot ikke være spesielt interessert i MMS. Dansk ungdom har heller ikke like store kunnskaper om MMS som norsk og svensk ungdom.