Norske Digital Avenue har inngått avtale med en av de store leverandørene av innhold til WAP og mobilt Internett.
Svenske Aspiro har blant annet levert Scandinavia Onlines nye SMS-tjenester og har avtaler med en rekke både operatører og portaler.
- Aspiro er en av de store leverandørene på dette markedet. Vi har levert WAP-spill til NetCom en stund, og nå har vi kjørt dem som testmarked lenge nok til å ta skrittet ut i verden, sier administrerende direktør Colin Bower til digitoday.no.
Aspiro skal selge syv av Digital Avenues WAP-spill - Kingpin Bowling, Quiz Game, Star Striker, Puzzlemania, Wordwizard, Blackjack og Outpost Island Adventure Game - til forbrukere gjennom internasjonale mobiloperatører. Målgruppen er i aldersgruppen 16 - 34 år, primært menn. Spillene kan benyttes alene eller spilles sammen med flere andre deltagere.
Selskapet, som har hovedkontor i London og utviklere som sitter i Oslo, samarbeider blant annet med japanske operatører, for å lære av analysene i det asiatiske markedet, hvor mange av landene har ekstrem tetthet på mobiltelefoner og -tjenester.
Bower mener det er ekstremt viktig å tilpasse seg hva markedet faktisk vil ha, ikke bare presse på med det man mener folk bør ha.
Netcom-avtalen innebærer en produksjon og levering av ti spill i måneden, og hvert spill har en levetid på én måned. Digital Avenue har sin egen spillarkitektur, og denne skal være klar for fremtidens mobiltjenester.
- Slik det er nå så må programmererne 'dumme ned' spillene, men vi ser fram til å få større overføringshastigheter og for eksempel fargeskjerm. Vi er klare for 3G (tredje generasjons mobiltelefoni) sier Bower til digitoday.no.