GratisTelefonen har ansatt Bjørn Magnussen som ny salgssjef, etter Thomas Hauge. Magnussen har 12 års mediaerfaring, og har vært både salgskonsulent og salgssjef i KapitalData.
Daglig leder Gisle Roll Ludvigsen sier til digi.no at det ikke var nødvendig å lyse ut stillingen. - Vi visste hva slags profil vi ville ha, og et rekrutteringsfirma fant den rette mannen for oss. I et firma med åtte ansatte er det viktig at alle fungerer sammen, og vi trengte en person med nødvendig erfaring, kompetanse og med riktig kjemi.
Ludvigsen kan fortelle at GratisTelefonen har nådd målene sine både på abonnement og annonsesalg. I juni, en måned etter den norske lanseringen, tok det svenske firmaet Infotel Nordiska over på eiersiden. Infotel Nordiska sitter på rettighetene til tjenesten i hele Norden. Ludvigsen synes det er greit. - Det er bedre å være en del av en nordisk familie, enn å drive alene i Norge, sier han.
Gratistelefon-konseptet skal starte både i Danmark og Finland i begynnelsen av neste år, og i løpet av 1999 vil det være 500.000 abonnenter i Norden. Ludvigsen er strålende fornøyd med siste Gallup-undersøkelse, som blant annet viser at 70 prosent av abonnentene sier at det ikke gjør noe å høre på reklamen i røret.