Adobe kjøpte Macromedia for 4,4 milliarder dollar i desember i fjor og jobber nå med sammenslåingen.
I selskapets avvikende regnskapsår er nå første kvartal unnagjort. Tallene viser at Macromedia-kjøpet påvirket Adobes resultat.
Omsetningen vokste 39 prosent og endte på 655,5 millioner dollar. Av det ble selskapet sittende igjen med et overskudd på 105,1 millioner, en nedgang på 31 prosent fra 151,9 millioner dollar i samme kvartal i fjor.
Adobes finansdirektør, Shantanu Narayen, skylder på regnskapsregler som hindrer selskapet i å bokføre cirka 60 millioner dollar i omsetning fra Macromedia.
- Investorer forventet at det sammenslåtte selskapet skulle generere nye inntekter, men det tar vist lengre tid enn forventet, sier Gene Munster, en analytiker hos Piper Jaffray til Business Week Online.
Aksjekursen falt 3,8 prosent etter at tallene ble kjent.