I Frankrike har Icon Medialab kjøpt Web Concept, og italienske I.Com.
Web Concept ble opprettet i 1996 og har i dag 16 ansatte. Ifølge en pressemelding fra Icon har det franske selskapet prosjektert nettosalg for 1999 på 16 millioner svenske kroner, opp fra fire millioner i 1997. Blant kundene finner man navn som L'Oreal og EMI/Virgin.
De ansatte i I.Com
sitter i ro, uten å hoppe
opp og ned i jubel, men
det kan vel mest bero
på at det er lunsjtid?
(Bilde fra webkamera på I.Coms sider)
I Italia er det Milano-selskapet I.Com som er inkorporert i den svenske, etter hvert internasjonale, kjeden. I.Com er ifølge en pressemelding en av de tre ledende Internett-leverandørene i Italia. Selskapet ble etablert i 1995 og har i dag 20 ansatte. Netto salg i 1999 er forventet å ende på 15 millioner svenske kroner.
I desember i fjor kjøpte Icon det norske SOL-selskapet Neo Interaktiv. Med de to siste oppkjøpene er Icon Medialab representert i tolv land.