Terri Welles har ligget i innbitt kamp med Playboy siden februar 1998, da den Chicago-baserte mediegiganten reiste søksmål mot den tidligere playmaten for brudd på merkevarelovgivingen.
Playboy ba retten sette ned foten for Welles' bruk av metataggene "Playboy" og "Playmate" på hennes egen nettside. En metatag er noe enkelt forklart et "søkeagn" som legges ut 'bak' et stikkord, nøkkelord, eller en søketerm, for å få søkemotorer til å sende mer trafikk til nettstedet.
California-retten ga Welles medhold i at hennes bruk av metataggene var "fair", ettersom hun beviselig har vært playmate (1981), eller årets midtsidepike om du vil, i Playboy Magazine.


I den siste dommen, som falt nå i februar, gjentas dette poenget ("Welles has no practical way of describing herself without using trademarked terms"), hvorpå retten legger til at ettersom Welles' Playboy-relaterte metatagger bare nevnes én gang, vil hennes nettsted uansett ikke havne øverst på søkeresultatet på søkemotorene.
- Å tvinge Welles og andre til å bruke lange, kronglete fraser for å beskrive seg selv i sine metatagger, vil virke ødeleggende på den metodikk og kontekst som er etablert for søk på Internett, heter det i appellrettens krystallklare kjennelse - den tredje i rekken som dømmer i favør av Terri Welles.