Nettmusikk-satsingen til Sony Music Entertainment og Vivendi Universal har bestemt seg for å gi full gass fremover.
Etter en måneds testing, har de besluttet å lansere tjenesten for fullt, samme uke som en av musikkindustriens svorne fiender, Napster-kloningen Aimster, bytter navn for å unngå bråk. Det er usikkert hvor mye bråk de slipper unna ved å kalle seg Madster, all den tid plateselskaper og rettighetsorganisasjoner fortsatt er etter dem for musikkbyttingen de muliggjør.
Men de får i hvert fall AOL av nakken for øyeblikket. AOL var etter Aimster for brudd på varemerkeloven siden navnet deres lignet litt for mye på beskjedapplikasjonen AIM, eller AOL Instant Messenger, skriver Newsbytes.
Aimster var visst oppkalt etter sjefens datter Madeleine, noe Madster-sjef John Deep sier at også Madster er. Madster er eid av AbovePeer, som ikke har gjort seg mer for navneskiftet enn at det fortsatt står "Club Aimster" øverst på nettleseren når en besøker Madster.
Pressplay tilbyr en abonnementsmodell der brukere i USA kan betale fra 90 til 240 kroner måneden avhengig av hvor mange låter de vil laste ned eller lytte til over nettet.
Også Madster har måttet innføre en betalingsløsning, men det er for å dekke de juridiske omkostningene herr Deep har i forbindelse med rettsaker mot musikkindustrien.