Flere Telia-kunder opplevde problemer med teleselskapets internett-tjenester mandag kveld.
Det bekrefter de overfor VG.
– Vi opplever for tiden at enkelte av våre kunder har problemer med noen av våre tjenester. Vi jobber med feilsøking og håper å få løst saken så raskt som mulig. Vi beklager så mye overfor de kunder som er berørt, skriver informasjonssjef Daniel Barhom i Telia i en SMS.
Telia jobber med å kartlegge omfanget av problemene.
Selskapet har omtalt problemene i en melding på Facebook. Der forteller flere at de har problemer med internett- og tv-tilgangen via kabel. Enkelte oppgir at problemet løses ved å endre innstillingene i enhetene slik at de benytter en annen DNS-server, for eksempel 1.1.1.1 som tilhører Cloudflare.
Like etter klokka 22.30 mandag meldte Telia ifølge VG at de aller fleste kundene kunne bruke internett-tjenestene som normalt igjen.
Selskapet skriver at nettverksproblemene som flere av kundene har opplevd stort sett er løst.
– Dessverre er det fortsatt enkelte kunder som kan oppleve problemer. Vi jobber på spreng med å løse feilen, og beklager så mye overfor berørte kunder, stod det i meldingen fra Telia.

Digitalministeren: Vil orientere Stortinget om kollapsen torsdag