Bedriftsøkonom Birgitte Engebretsen ble hentet til New Media Science sommeren 1996, og gikk videre derfra til Prosoft GDPM to år seinere. Prosoft har levd på to produkter, et verktøy for målrettet prosjektstyring, GDPM Tools, oppkalt etter den norskutviklede metoden Goal Directed Project Management, og New Media Science-verktøyet KIM for Internett-basert prosjektsamarbeid.
Disse verktøyene har gitt Prosoft 110 solide kunder, blant dem Ergo Group og Veritas, samt partnerskap med Rubicon og SU Soft.

- Vi omorganiserer og bytter navn, forklarer Engebretsen.
- Hovedselskapet bytter navn til Xtractor, og skal konsentrere seg om dette produktet. Det får brorparten av de 20 årsverk vi har i dag, og flesteparten av de ti nyansettelsene vi skal gjennomføre i løpet av inneværende kvartal.
Datterselskapet New Media Office som hittil har tatt seg av KIM, skal døpes om til Eye on Business og ta seg av både GDPM Tools og KIM.