- Ja, det stemmer. Jeg er uten jobb fra mandag, sier Grunde Wiersholm som har vært salgsansvarlig for den norske salgsvirksomheten det siste året.
- I tillegg til at markedet har blitt mye tøffere, har det vært gjort strategiske endringer sentralt, sier Wiersholm.
Det er mediesalget som dermed får lide både i Norge og Danmark hvor kontorene blir lagt ned. Hovedkontoret for Skandinavia blir, som i dag, liggende i Sverige med fokus på salg og support av annonsesystemet Open Adstream.
Dermed velger Real Media en noe annen strategi enn konkurrenter som DoubleClick og 24/7 Media. Disse har satt inn mye ressurser på mediesalget i Norge.
- Teknologisalg har jo vist seg veldig bra i Skandinavia, mens medietjenestesalget er hardere, sier Wiersholm til digitoday.no.
Han medgir at det har vært en tøff jobb å arbeide som eneste norske representant, og han har ennå ikke fått noen ny jobb. Beskjeden om nedleggelse kom så sent som i forrige uke.
I Sverige er man allerede godt oppe med det som skal være fokus fremover: support, teknologi og utvikling/opplæring av nettannonsører.