(NTB): Forbrukerombudet mener strøm- og telefoniselskapet Elitele Broadcom gjør seg skyldig i en rekke brudd på markedsføringsloven og angrerettloven.
I et brev til Elitele denne uken ber Forbrukerombudet om en snarlig bekreftelse på at selskapet vil stanse disse lovbruddene.
Forbrukerombudet fastslår i brevet at vilkåret om bindingstid og bruk av oppsigelsesgebyr i bindingstiden er urimelig og i strid med markedsføringsloven.


Flere forbrukere reagerer dessuten på at Elitele verken har opplyst om at de må betale på forskudd, eller at det er B2C Energy som er strømleverandør. Forbrukerombudet mener opplysninger om forskuddsbetaling og hvem som er leverandør er å regne som vesentlige avtalevilkår som forbrukeren skal motta opplysninger om før avtaleinngåelsen.
Forbrukerombud Bjørn Erik Thon ber forbrukerne være på vakt.
- Det er all grunn til å advare forbrukerne mot å forskuddsbetale for nye perioder med levering av strøm fra Elitele og B2C Energy, sier han.