Nettstedet AdCritic har vært et fast stoppested for mange mediearbeidere de siste årene. Der kunne man se et rikt, faktisk svært rikt utvalg av reklamefilmer, alle fra USA-markedet.
Nå er det altså slutt. Selskapet hevdet at de hadde en sterk forretningsmodell, men at dagens økonomiske klima har gjort det umulig for dem å fortsette.
Les også
Boligguiden sto ikke til å redde
Slashdot blir "kommærs"
Silicon Alley Reporter er ikke mer
Hver tredje må gå fra Jupiter MMXI
Fra hundre til null på én måned
Slashdot blir "kommærs"
Silicon Alley Reporter er ikke mer
Hver tredje må gå fra Jupiter MMXI
Fra hundre til null på én måned
Med undersider om politikk, film, underholdning, industrireklame og mange andre kategorier, appelerte AdCritic både til bransjen som skulle holde oversikten over status og standard på konkurrenter og markedet ellers, og til vanlige brukere som ville se de siste, feteste reklamene.
Heldigvis er endel av filmene fortsatt tilgjengelig på Internett, siden søkemotoren Google har tatt kopi av sidene på sin siste runde innom. Det er for eksempel mulig å kikke på Budweisers legendariske Wazzup-reklame enn så lenge.