Oslo (NTB): Den samlede verdien av merkevareannonseringen på internett var i fjor på nær 1,3 milliarder kroner. Det er en økning på 35 prosent, eller 330 millioner kroner, fra 2006.
Den totale annonseomsetningen for merkevare og rubrikk økte med 34 prosent i desember. For hele fjoråret var veksten på 32 prosent. Den totale nettoomsetningen endte på nesten 1,8 milliarder kroner, noe som er 424 millioner kroner mer enn i 2006, viser tall fra interesseorganisasjonen INMA og MBL-Nettforum.
For rubrikkannonser var den samlede veksten på 18 prosent i desember sammenlignet med samme måned i 2006. For hele 2007 var veksten på 25 prosent. Omsetningen var størst innenfor rubrikkategorien «stilling ledig», mens den største veksten kom innenfor kategorien «annet».


Annonsestatistikken er basert på tall som er rapportert inn av medlemmene i INMA og MBL-Nettforum. (©NTB)