Internt i Santech Micro Group (SMG) er oppfatningen av problemene med SAP langt mer avslappet enn ute i markedet. Konverteringsproblemene som oppstod i februar skal langt på vei være fikset, og leveringstiden er, ifølge SMG, nede på et akseptabelt nivå.
- Vi har fått leveringstiden kraftig ned siden problemene startet. Det som er igjen er bare etterdønninger fra konverterings-svikten, sier administrerende direktør i SMG i Norge, Svein Surlien til digi:data. Han forklarer dessuten at de har fått i gang en internettjeneste som gir kundene sikker informasjon om den enkelte ordres status.
- Rett over påske vil det også være mulig å bestille direkte på nettet, sier Surlien som forklarer at den tidligere halvautomatiske tjenesten der internettbestillingene kom ut på faks hos Santech for øyeblikket er ute av funksjon.
- Idag må kundene bestille manuelt over telefon, sier Surlien som ikke tror SAP-problematikken vil ha konsekvenser for SMG gruppen på lengre sikt.
- Vi vil fortsatt være den distributøren med høyest verdiskapning i markedet, sier han, og forklarer at implementeringen dessuten har vært svært lærerik for organisasjonen.
- Vi skal gjøre alt vi kan for å bygge opp tilliten i markedet igjen, avslutter Surlien.