KUNSTIG INTELLIGENS

Satser på AI i dansk kundeservice: – Vi har trent språkmodellen med 112 millioner ord

Kan språkteknologi forbedre kundeservice og redusere dokumentasjonsarbeidet? Danske ATP eksperimenterer med å la algoritmer klare deler av det tidkrevende arbeidet i kontakten med innbyggerne.

Skriftlig dokumentasjon av samtaler tar mye tid som kan brukes på bedre og mer kunderettede måter. Derfor undersøker nå danske ATP, som ligner norske Nav, muligheten for å bruke språkteknologi til en del av dokumentasjonarbeidet.
Skriftlig dokumentasjon av samtaler tar mye tid som kan brukes på bedre og mer kunderettede måter. Derfor undersøker nå danske ATP, som ligner norske Nav, muligheten for å bruke språkteknologi til en del av dokumentasjonarbeidet. Illustrasjonsfoto: Colourbox
Gi bort artikkelen
Kommenter
Mikkel Meister, Version 2
4. des. 2022 - 05:00
Gi bort artikkelen
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.