- Vi har så mye å gjøre med papirutgaven at vi egentlig ikke har hatt så mye tid til å tenke på nettet. Men vi har noen kort i ermet og kommer snart med en nyhet, sier sjefredaktør Odd J. Nelvik som forteller at en avgjørelse skal tas i løpet av mai.
Foreløpig har ikke Se og Hør Forlaget AS og eieren Norsk Aller AS vært særlig interessert i å publisere på Internett. Nelvik innrømmer at frykten for kannibalisering har vært til stede hos dem; redselen for å ødelegge inntekten har gjort at de har nølt med å gjøre noe som helst på web.
- Ukebladet Hjemmet tok tidlig legespalten sin og la den ut på nettet i form av en egen merkevare, Doktor Online. Har dere tenkt i liknende baner?
- Det er en nærliggende tanke for oss, sier han og holder foreløpig kortene tett ved brystet og i ermet.
Han har imidlertid ingen tro på "Hjemme hos"-reportasjer og sladderstoff på Internett.
- Nei, det kommer fortsatt til å være forbeholdt papir hos oss, sier Nelvik (bildet).
Dermed har han heller ikke tro på Jetzet.com, en norsk tjeneste som skal bli et verdensomspennede Se og Hør på nettet med fokus på celebriteter, ifølge Finansavisen. Jetzet.com får millionfinansiering og styres av en tidligere Se & Hør-journalist.
- Vi får ingen statsstøtte og har absolutt tenkt å tjene penger på det vi gjør på nettet. Vi skal bli en betydelig aktør og vil utnytte at vi har mellom 1,5 og 1,6 millioner lesere i uken, sier Nelvik.
Hvor mange av disse etablerte leserne som også bruker Internett er en av faktorene som kan blir spennende når Se og Hør etter mange internettår kaster seg ut på nettbølgen.