Noen av de mest profilerte - og senere mest spektakulære kollapsene var det mat-nettbutikkene som stod bak. En rekke aktører satset på at privat-personer skulle ønske å slippe å gå i butikken, men dette slo ikke til.
Veldig mye skyldes at nettbutikker er komplisert nok i seg selv og at matbutikker på nett har en rekke ekstra-utfordringer på toppen av det igjen.

Først nå begynner markedet å løfte seg igjen: I USA, Danmark, Nederland og England begynner matbutikkene på nett å vise fremgang.
_logo.svg.png)

Her i Norge satset flere aktører og først nå begynner kursen å rette seg opp for den ene som overlevde.
- Rett Hjem ble startet av Hagen-eide Hakon-gruppen og slet lenge, trolig med omfattende underskudd. Da Ica kjøpte opp Hakon-gruppen bestemte man seg for å kvitte seg med nettsatsningen, forteller Morten Adamsson til digi.no.
Klikk her for å lese om hvordan Retthjem har løst utfordringene å selge mat over nett skaper.