Mobiloperatøren Chess redegjør i en pressemelding for sitt regnskap for 2009.
Sammenliknet med 2008 fikk de 74 000 nye kunder. Samtidig reduserte de omsetningen med 88 millioner kroner.
2009-omsetningen på 944 millioner kroner ga et resultat før skatt på 14,4 millioner kroner.
– Vi nærmer oss en halv million kunder. Markedsandelen har økt fra 7,3 prosent til 8,4 prosent, og det er e solid fremgang i et marked preget av knallhard konkurranse, sier administrerende direktør Rolf Barmen.
Chess hevder å være billigst, noe som ikke bekreftes av Post- og teletilsynets kalkulator Telepriser.no.
– Priskalkulatoren Telepriser.no klarer dessverre ikke å forstå Chess OnFlex hvor mobilkundene kan velge mellom 300 ulike priskombinasjoner. Ingen slår oss på pris, sier Chess-sjefen.
I fjor lanserte Barmen ChessOn10, en ordning han beskriver som et «folketilpasset fastpriskonsept».
– Dagens kunder er svært kompetente og har fått med seg at det finnes variable prisplaner basert på bruksmønster, sier Barmen.
Hans hovedbudskap til forbrukerne er «lave priser og mer moro».
– Det skal koste lite å bruke mobilen mye. Nå lanseres ChessTirsdag, et konsept hvor Chess-kunden kan ta med seg en venn på kino, og bare betale for en person. Ved siden av lave priser skal vi gi kundene fordeler som ingen andre er villige til å gi, avslutter Barmen.
Oppfordringen til Post- og teletilsynet er klar: Slikt må kalkulatoren deres fange opp!