Resultatmessig går det veien for Sense-sjef Bjørn Erik Reinseth, selv om omsetningen ikke akkurat er blendende.
Sense Communications International ASA omsatte for vel 150 millioner kroner i tredje kvartal - en nedgang på nesten 20 millioner sammenliknet med samme periode i fjor. Det holder likevel til et driftsresultat i pluss - omtrent 100.000 kroner - mot et underskudd på 39,3 millioner i samme periode i fjor. Resultat før skatt ble på minus 0,7 millioner, mot minus 34,5 millioner kroner i tredje kvartal i fjor.
Sense har registrert 215.334 kunder ved utgangen av tredje kvartal - omtrent flatt i forhold til foregående kvartal, og det erkjennes at markedet nå viser tegn til metning. Likevel kalkulerer Sense-ledelsen med økte salgs- og markedsføringskostnader i fjerde kvartal, og det blir dessuten tatt en engangskostnad i forbindelse med bemanningskutt på 10-15 prosent
SMS og verdiøkende tjenester (VØT) utgjør fortsatt en betydelig del av Sense sin omsetning. SMS/VØT utgjør 23 og 9 prosent av gjennomsnittlig omsetning per bruker per måned i henholdsvis Norge og Sverige, skriver Sense i sin kvartalsrapport.