Sense blir blant de første aktører som tilbyr konseptet påNett i Norge i tillegg til Talkmore som lanserte mobiltelefoni uten månedsavgift eller regninger i forrige uke. I Danmark har selskapet Telmore med tilsvarende konsept fått over 600.000 kunder.
Les også:
- [27.05.2004] Enkelt og billig fra ny mobilaktør


Sense påNett er basert på at kunden ordner seg selv over nettet. For kunder som registrerer seg selv, kan det være mye penger å spare. Sense hevder at en kunde kan omtrent halvere kostnadene ved å gå over til Sense påNett. For gjennomsnittsbrukeren betyr det nesten 200 kroner lavere mobilpris per måned. For storbrukeren kan besparelsen fort bli 1000 kroner i måneden.
- Vi utfordrer Telenor og NetCom ved å føre an i de nye trendene. Fra Danmark ser vi at selvbetjente enkle lavprisabonnement, kun tilgjengelig på web, har vokst raskt og prisene falt tilsvarende, sier Sense-sjef Nadir Nalbant.
Sense Communications lanserer det de nå hevder er markedets rimeligste mobilabonnement med en ringepris på 99 øre per minutt, 49 øre per sms-melding, 59 øre i startavgift, ingen månedsavgift og den laveste innmeldingsavgiften.
På det danske markedet har enkle tilbud som kun er tilgjengelig på nett eksistert i rundt tre år. Sense har anskaffet samme systemplattform som den danske mobiloperatøren Telmore som på kort tid har fått over 600.000 kunder.
- Vi har tro på at Sense påNett vil bli like godt mottatt i Norge, sier Nalbant.
Sense ser for seg en tredeling av markedet fremover; Kontantkort, Abonnement og Selvbetjent påNett. Sense har i alle sine tilbud fjernet faste månedsavgifter, etableringsavgifter og skjulte bindinger som kan gjøre hverdagen komplisert for kundene.
- Danmark er blitt omtalt som et «mobil-helvete» for tilbyderne på grunn av den knallharde konkurransen. Jeg tror vi kan få snev av danske tilstander i Norge, sier Nadir Nalbant.