Sesam er Schibsteds forsøk på å utfordre søkegiganten Google på det lokale norske markedet. Måler et å ta en stor andel av det raskt voksende markedet for søkeord-annonser.
Det har ikke gått så bra som Schibsted håpte på, og tidligere denne måneden kom det frem at Sesam byttet ut toppsjefen og nedbemanner satsningen.
Schibsted gir imidlertid ikke opp kampen.
- Vi legger oss ikke med buken i været, men tar en samling i bunn. Vi kommer til å satse tungt videre, men vi skal nå foreta visse korreksjoner og konsentrere oss om kjernetjenestene i Sesam, sier Arild Nilsen, administrerende direktør i Schibsted Søk, til Dagens Næringsliv.
Han mener Schibsted Søk må klare å utfordre Google på dette markedet.
- Det er der pengene ligger, og det er dette markedet både vi og Schibsted sikter oss inn mot, sier Nilsen, til Dagens Næringsliv.
Les også:
- [12.02.2009] Sesam er tidenes tapssluk
- [29.08.2007] Finn.no slet like hardt som Sesam
- [28.08.2007] Sesam-staben skal halveres
- [27.08.2007] Må kutte massivt i Sesam
- [17.08.2007] Sesam fossblør penger og bytter toppsjef