FINTECH

DNB slet med mengder av blåskjermer på hovedkontoret

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto. Foto: Thomas Winje Øijord / NTB scanpix
15. okt. 2019 - 12:56 | Endret 15. okt. 2019 - 14:49

Drøssevis av ansatte ved DNBs hovedkontor i Oslo sitter med blåskjermer tirsdag. Problemene skyldes en antivirusoppdatering. 

– Vi har tekniske problemer med noen av DNBs interne systemer. Vi jobber med å identifisere årsak og rette opp, skrev kommunikasjonsrådgiver Andreas Nyheim i en SMS til digi.no like før klokken 13.00 tirsdag.

DNB opplyser at oppdateringen har ført til full stopp i produksjonen for et ukjent antall Windows 7-klienter.

Feilen har rammet drøssevis av ansatte ved ulike avdelinger i Oslo.

– Det har vært en betydelig andel, og vi har derfor måtte bruke tid på å rydde opp. For de fleste ansatte er problemene nå løst, men vi vil jobbe utover ettermiddagen for å sikre at alt fungerer, sier Nyheim til digi.no like før klokken 15.00.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.