Hva gjør du når produktene dine er skapt med de samme delene som alle dine konkurrenter også kan kjøpe? Sats på design, enten bare som ren pynt eller design som faktisk gir noe nytte (tenk Apple) synes å være svaret.
I PC-bransjen er et av svarene blitt å alliere seg med bilmerker som symboliserer fart. Acer har gjort det bra med sine røde Ferrari-modeller og andre har fulgte etter med Lamborghini eller Porche-design.
Det siste året har også trykket vokst i mobilmarkedet, særlig etter fremvisningen av Apples iPhone. Sør-koreanske LG har gått sammen med Prada. Og nå følger sør-koreanske Samsung etter: Samsung har inngått et samarbeid med moteselskapet Giorgio Armani.
Sammen skal de lage mobil-telefoner, TV-apparater og annen elektronikk, forteller de to selskapene. Det første produktet skal lanseres allerede senere i dag.
Da skal Samsung lansere en "Giorgio Armani-Samsung luksus-mobil" på en Giorgio Armani moteshow i Milano.
Det neste produktet som kommer er en TV-apparat i januar.