Ikke alle norske nettsteder har ønsker eller har muligheten til å delta i de offisielle trafikkmålingene som i Norge gjøres i samarbeid med TNS Gallup. Private nettsteder som drives på frivillig basis, er et eksempel på dette.
I dag lanserte danske Pulz.com en lignende tjeneste i Norge. Tjenesten er delt inn i to produkter, Pulz Basic og Pulz Professionel.
Pulz Basic er en gratisløsning for nettsteder, som er villige til å inkludere en liten teller som er synlig på alle sidene på nettstedet. Telleren oppdateres for hver sidevisning. Nettstedet får i tillegg informasjon om antall unike brukere pr. dag, måned og år, samt gjennomsnittet. Nettstedet vil også bli vist i en nettstedkatalog på Pulz.com. Der finnes også en liste over de hundre mest besøkte nettstedene som benytter Pulz.
Med Pulz Professionel, som koster 695 kroner i året, blir det ikke vist noen teller på nettstedet til brukeren. Brukeren bestemmer selv om nettstedet skal vises i Pulz.coms nettstedkatalog. I tillegg til statistikken som gjøres tilgjengelig i Pulz Basic, får de betalende brukerne også statistikk blant annet over hvilke land nettstedleserne kommer fra, referer-informasjon og statistikk over hvilke sider brukerne besøker, samt antallet ganger hver av sidene er blitt vist.
Pulz definisjon på unike besøkende, som er en nettleser som besøker en side minst 24 timer etter et eventuelt tidligere besøk på samme nettsted, gjør det umulig å få noe fornuftig tall over antallet unike brukere i mer langsiktige perioder - for eksempel per måned. En utløpstid på ett år, ville nok ha vært mer fornuftig, spesielt hvis man skal bruke statistikken overfor potensielle annonsører.
Derimot kan topp hundre-listen ha en viss effekt som markedsføringssted overfor potensielle lesere. Dette avhenger selvfølgelig av at de potensielle leserne vet om listen.
Foreløpig er det bare den danske delen av tjenesten som kan vise til en del kunder. Tjenesten finnes i tillegg i Sverige, men der er det bare ett nettsted som er registrert.