Som kompensasjon for den lange nedetiden som inntraff fredag ettermiddag, vil ikke kundene bli fakturert for den eventuelle bruken av mobiltjenester som de har gjort mellom fredag 10. juni klokken 00.01 og mandag 13. juni klokken 23.59. Det skriver selskapet i en pressemelding.
– God dekning og stabilt nett over hele Norge er kjernen i vår virksomhet. Når en så stor feil inntreffer, er kompensasjon på sin plass. Ingen av våre privat- eller bedriftskunder blir fakturert for bruk av mobiltjenester i pinsehelgen, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Telenor Norge, i pressemeldingen
Kompensasjonen inkluderer all mobiltrafikk, også i utlandet, innholdstjenester og mobilt bredbånd.
– Det er alltid en risiko for at feilsituasjoner kan oppstå, men dette er den mest omfattende feilen vi har hatt siden mobilnettet ble åpnet i 1993. Det er en feil vi på det sterkeste beklager, sier Kårhus.
Telenor opplyser at selskapets oppmerksomhet nå er rettet inn mot å sikre en stabil driftssituasjon, å kartlegge årsakene til feilen, samt å forhindre at en tilsvarende situasjon oppstår i fremtiden.
Selskapet lover dessuten en grundig redegjørelse for hva som egentlig skjedde, når alle fakta foreligger.
Les også:
- [19.07.2011] Årsaken til Telenors kollaps funnet
- [13.06.2011] Mobilproblemene startet i datanettet
- [11.06.2011] Mobiltrafikken er normalisert
- [10.06.2011] Telenor nede for telling