MOBIL

Slik blir mobilabonnementet ditt

Dagens abonnementer ville for få år siden fått deg til å måpe. Nå er nye endringer på gang, og i denne ukas podkast diskuterer vi hva mer du har i vente.

Rådgiver Morten Evjen i Telehjelpen (til venstre) og journalist Varog Kervarec diskuterer gårsdagens, dagens og, ikke minst, morgendagens mobilabonnementer i Norge.
Rådgiver Morten Evjen i Telehjelpen (til venstre) og journalist Varog Kervarec diskuterer gårsdagens, dagens og, ikke minst, morgendagens mobilabonnementer i Norge. Bilde: Håvard Fossen, Insidetelecom.no
Varog KervarecVarog KervarecFagredaktør
13. feb. 2017 - 09:06

For noen år siden betalte vi i dyre dommer for hver eneste melding eller hvert eneste minutt vi snakket i telefonen. Nå er alt dette pakket inn i faste månedspriser som ikke endrer seg uansett hvor mye du bruker telefonen din.

Men hva med dataprisene, skal de opp eller ned? Og burde vi ikke bare få ubegrenset data først som sist?

Hvilke varer og tjenester kan du forvente å få sammen med mobilabonnementet ditt i framtida? Kommer vi til å se en tettere kobling mellom det digitale universet og den fysiske varehandelen?

Og er det egentlig slik at abonnementet ditt fortsatt skal være personlig, eller er det gruppe- og familieabonnementer som er veien å gå? Hvorfor skal vi for eksempel ikke dele på en felles datapott?

Og hvem er det egentlig som får de beste tilbudene i dag og i morgen – bedriftskunden eller privatkunden?

I utlandet finnes det måter å sette sammen abonnementene på som kan fungere som en veiviser for hvor den norske mobilbransjen har tenkt seg. I denne utgaven av vår podkast «Dobbeltklikk» snakker vi med rådgiver Morten Evjen i Telehjelpen, og hører ham fortelle oss hva slags abonnementer vi kommer til å ha om ett år. Eller to. Eller tre.

Dobbeltklikk er en ny podkast fra Inside Telecom og Digi.no.

Les mer: Betaler tilbake for ubrukt data

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.