Stockholm (NTB-TT): Mobiltelefongiganten Nokia taper andeler i markedet for datamobiler, eller såkalte smartphones.
Nokia var den produsenten som tapte den største markedsandelen i markedet for mobiltelefoner med dataegenskaper og internettilgang i siste kvartal i fjor.
Salget falt med 3,7 prosent og markedsandelen gikk fra 50 til 40 prosent, sammenlignet med tallene fra 2007, viser tall fra analyseselskapet Gartner.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


ISO 27001 hjelper deg å sette sikkerhet i system
Nokia er fremdeles klart størst på markedet, fulgt av Blackberry med knappe 20 prosent og Apple med drøye 10 prosent.
Samsung er den produsenten som klatrer raskest i datamobil-markedet. Selskapet økte salget med hele 138 prosent. (©NTB)
Les også:
- [20.05.2009] Nokia og RIM danker fortsatt ut Apple
- [04.03.2009] Blackberry inntar Vest-Europa
- [04.03.2009] iPhone-eierne er de ivrigste surferne