En av de største leverandørene av betalingsløsninger på nett i Norden, Dibs, har de siste dagene hatt store problemer med sine tjenester. Nettbutikker og andre tjenester som er avhengige av å ta betalt via nettløsningene til selskapet har de siste dagene ikke kunne gjennomføre betalingstransaksjoner.
Ifølge Computer Sweden skal problemene ha vedvart siden mandag og svært mange kunder har blitt rammet.
Marcus Carlsson, adm. direktør i Destination Stockholm, sier til det svenske nyhetsnettstedet at de har tapt rundt en million svenske kroner i inntekter på problemene. En annen nettbutikkeier forteller at han har ringt Dibs over 43 ganger og bare fått «god-dag-mann-økseskaft»- svar på sine spørsmål.
Informasjonen til kundene skal i løpet av de siste dagene ha vært svært sparsom. Onsdag morgen skal imidlertid problemene være løst, melder selskapet på sine hjemmesider. Men de melder at det kan være vanskelig å logge seg på selskapets administrasjonstjeneste i deler av dagen.
– Vi beklager sterkt alle ulemper dette medfører og vil fortsette å oppdatere statusen, skriver Dips på sine nettsider.
Er du rammet av problemene? Tips oss gjerne på sigvald@digi.no