Ifølge den britiske avisen The Guardian bruker etterretningstjenesten MI6 annonser på den sosiale nettjenesten Facebook for å avertere ledige stillinger.
MI6 startet med radio- og avisannonser i 2006. Før det skjedde all rekruttering gjennom personlige henvendelser til utvalgte studenter ved ledende universiteter. Bruken av Facebook er en naturlig utvidelse av praksisen med annonser, heter det.
Responsen på annonsene på Facebook karakteriseres som «svært god».
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Ny og sikrere ID-løsning bruker chipen i passet ditt
De første Facebook-annonsene til MI6 retter seg mot tre ulike målgrupper: nylig uteksaminerte studenter, folk som kjeder seg i sine nåværende jobber og folk som gjerne vil være med å påvirke verdens utvikling.
Les også:
- [30.09.2008] Vil trekke Facebook inn i forvaltningen
- [24.09.2008] Tror bedrifter har sosiale nettverk innen fem år
- [24.09.2008] Bedrifter må lære nettbruk av ungdom
- [16.09.2008] Facebook i arbeidstiden kan lønne seg