Nettportalen SOL hadde ifølge mai-målingen til Nielsen//NetRatings over 40,5 millioner sidevisninger - og er med det klart større enn nummer to på lista, MSN.com, som kunne registrere vel 27,5 millioner sidevisninger i mai.
Målingene er gjort blant norske hjemmesurfere og omfatter altså ikke de som surfer på dag- og kveldstid fra jobben. De totale trafikktallene for alle nettsteder i undersøkelsen er med andre ord betydelig større enn det som kommer frem i Nielsen//NetRatings-undersøkelsen. Rekkefølgen blant nettstedene i undersøkelsen kan nok også endre seg når de profesjonelle jobbsurferne etter hvert blir med i målingene, men dagens måling gir en viss pekepinn på nettstedenes popularitet, eller mangel på sådan.
Den tredje mest populære nettsiden blant hjemmebrukerne i mai var, ikke uventet, TVNorges storsatsing denne vinteren og våren: Big Brother. Nettstedet hadde nesten 26,9 millioner sidevisninger o mai.
Ti-på-topp-listen er ellers preget av at den norske befolkning i økende grad er i ferd med å oppdage hvor praktisk det er å benytte nettbank istedenfor å plukke kølapp foran den fysiske bank-skranken.
Her er de mest populære norske nettstedene blant
norske hjemmesurfere målt i antall sidevisninger,
ifølge Nielsen//NetRatings panelmåling for mai:
Rangering | Domene |
Sidevisninger (i millioner) |
1 | sol.no (Scandinavia Onlines portal) | 40,57 |
2 | msn.com (Microsofts portal) | 27,52 |
3 | bigbrother.no (TVNorge-program) | 26,88 |
4 | sparebank1.no (Nettbank) | 17,70 |
5 | startsiden.no (ABC Startsidens portal) | 16,77 |
6 | nor.no (Gjensidige NOR Sparebanken) | 15,77 |
7 | qxl.no (Auksjon) | 12,57 |
8 | fellesdata.no (Bedriftsnettside) | 11,67 |
9 | online.no (Telenor Internetts portal) | 10,80 |