Apple har hatt enorm suksess med sin iPhone. Da den ble lansert avviste mange den med at den ikke var på høyde med konkurrentene i forhold til funksjonalitet og spesifikasjoner, men ettertiden har vist at kundene var mer opptatt av at funksjonene fungerte på en elegant måte.
iPhone har på mange områder forandret folks bruksmønster på mobilen, og den har fått mye av æren for at mobilsurfing er i ferd med å ta av. Dette har igjen ført til at mange nettsider, og spesielt nettaviser, har laget egne spesialtilpassede utgaver for iPhone.
Dette gjør det vanskeligere og vanskeligere for konkurrentene å konkurrere med iPhone, fordi det ikke lengre holder å lage et produkt som er like godt.
Nå tar også norske Netcom et nytt skritt som vil gi Apple ytterligere fordeler i mobilmarkedet.
Netcom lanserer en egen mobilTV-løsning spesialtilpasset for iPhone.
- Etterspørselen fra iPhone-brukerne har vært stor etter sommerens satsning på MobilTV fra OL i Beijing. Derfor er vi glade for å kunne tilby en skreddersydd TV-løsning for iPhone 3G, sier NetComs innholdssjef Marius Halle i en pressemelding.
Gjennom denne tjenesten får brukerne tilgang til nyheter, sport og underholdning fra blant annet NRK, TVNorge, VGTV og Aftenposten TV.
- Skjermkvalitet, brukervennlighet og enkelhet er avgjørende for at MobilTV skal kunne vokse. Her er iPhone 3G unik, og med mobiltilpasset innhold fra flere populære medier tror vi dette er en tjeneste som kundene våre vil sette pris på, sier Halle.
Prisen ligger på alt fra gratis til 5 kroner per innslag. Datatrafikken er inkludert, slik at det ikke skal bli dyrt hvis man har et av de billige abonnementene.
Oppdatert: digi.no skrev først at datatrafikken ikke er inkludert. Det er feil. Datatrafikken er inkludert.