Inpoc er en stor norsk leverandør av mobile tjenester og underholdning. Selskapet ligger an til å selge opp mot 800.000 mobile Java-spill i år. I tillegg gjør Inpoc god butikk på innhold som spill, logoer og ringetyper.
Inpoc skal være i forkant av utviklingen av nye tjenester, men administrerende direktør Per Håkon Fasting ser ingen stor endring i brukeratferd på nye 3G-tjenester.
– 3G er en evolusjon og ikke revolusjon. Vi har holdt på med 3G-relaterte produkter lenge, men brukerne vil oppleve tjenestene som mer intense, sier Fasting til digi.no.
Han mener at for eksempel Java-spillene vil bli mer avanserte og gi sterkere opplevelser som følge av mer grafikk, bilder og animasjoner.
Dette vil igjen føre til økt bruk, tror Fasting. Han viser til at i Sør-Korea er den gjennomsnittelige spilletiden en halv time på mobilen, mot tre til fem minutter i Norge.
Inpoc utvikler 3G-innhold både mot spill, streaming og levende bilder.