I tillegg økte antallet betalende premiumbrukere med 17 prosent, til 220 millioner, viser tall som ble lagt fram tirsdag.
Omsetningen steg samtidig til 3,18 milliarder dollar, noe som er en oppgang på 11 prosent fra samme periode i fjor. Beløpet tilsvarer cirka 32 milliarder norske kroner etter dagens kurs.
Analytikere hadde ventet en økning i antall brukere tilsvarende 530 millioner og en omsetning på 3,21 milliarder dollar, melder nyhetsbyrået Bloomberg.
Til tross for stigende omsetning kjemper Spotify fortsatt med tap. Driftsresultatet i andre kvartal endte med et underskudd på 2,7 milliarder kroner, nesten 600 millioner mer enn samme periode i fjor. Aksjen falt mandag med 4,7 prosent.
Tidligere denne uken varslet Spotify en prisøkning på én dollar for sine premiumabonnenter i USA. Prisen ble også hevet i andre markeder, inkludert Norge og Sverige. I Norge går prisen på det beste abonnementet («premium individual») opp fra 119 til 129 kroner i måneden.
Endringene skyldes «skiftende markedsforhold» forklarer Spotify og legger til at en prisøkning gjør at selskapet kan «fortsette å innovere», slik toppsjef Daniel Ek formulerer det.
Spotify har helt siden starten på året forsøkt å kutte i lønnsutgiftene. I januar meddelte selskapet at 600 medarbeidere blir oppsagt.