Flere digi.no-lesere har hevdet at Sprays populære nettspill Fight Club har adskillig færre brukere enn det som blir hevdet fra offisielt hold.
Det stemmer ikke, mener Spray selv.
Spillet har 500 000 brukere, og hele 360 000 av dem var innom i en treukersperiode frem til 13 juni.
Men flere digi.no-lesere har hevdet at veldig mange spillere har en rekke konti, for blant annet å lure til seg vervepremier, og at det virkelige antallet spillere er langt lavere. Om dette skulle stemme, ville det påvirke Sprays muligheter for å tjene penger på spillet.
Men påstandene er feil, hevder portalsjef Pål Øverseth Nisja.
Det stemmer ikke, mener Spray selv.
Spillet har 500 000 brukere, og hele 360 000 av dem var innom i en treukersperiode frem til 13 juni.
Men flere digi.no-lesere har hevdet at veldig mange spillere har en rekke konti, for blant annet å lure til seg vervepremier, og at det virkelige antallet spillere er langt lavere. Om dette skulle stemme, ville det påvirke Sprays muligheter for å tjene penger på spillet.
Men påstandene er feil, hevder portalsjef Pål Øverseth Nisja.
Dagensspørsmål |
- Vi summerte i begynnelsen av juni, og da var det 92 eller 93 prosent av de innloggede som var unike brukere, med unike IP-adresser, forteller han. I tillegg sitter mange av brukerne på skoler og lignende, og disse vises som én IP-adresse, men selskapet var overrasket over at det var så få duplikater ute og gikk.
- I enkelte miljøer er det sikkert ganske mange som opererer med flere konti, mener Nisja, som altså tror bestemt det dreier seg om et begrenset fenomen.
Spray skal arrangere Norgesmesterskap i Fight Club til høsten og vil etter hvert se på tjenester som skal la dem rake inn litt cash på spillet. Dessuten skal spillet lanseres i ny versjon, der duplikatkonti ikke blir et problem.