Per Sparre-Enger er en av fem i Sprays ledergruppe, og ansatt som salgssjef i Nettavisens norske portalsatsing (Spray er en selvstendig enhet i Nettavisen).
For et par uker siden ble den nye portalen lansert med brask og bram, og Sparre-Enger sier at besøket på sidene har vært tilfredsstillende.
- Og det er nå vi kommer for alvor, sier han. - Bare vent!
Les om lanseringen og de tilhørende festlighetene her:
For øvrig består Sprays ledergruppe av Jan Omdahl (ansvarlig redaktør), Liv Ingrid Liaaen (redaksjonssjef), Pål Nisja (markedssjef), og Knut Ivar Skeid (daglig leder).
Frem til midten av oktober jobbet Sparre-Enger som salgs- og marketingsjef i NET 2 Interaktiv AS, selskapet som er ansvarlig for teknisk og kommersiell drift av TV2 tekst-TV og TV2 sine nettsider. Han startet i Net 2 Interaktiv for litt over tre år siden, og er nå glad for å få være med på "en utrolig spennende nysatsing".
- Floskelen "nye utfordringer" har blitt til virkelighet, sier han.
- Hva gleder du deg til i din nye jobb?
- Jeg gleder meg til å opprettholde kontakt med markedet, sier Sparre-Enger som nå jobber med å rekruttere en salgsavdeling til portalen. Salgsavdelingen som skal rekrutteres skal i første omgang bestå av en salgssjef og to selgere (som kalles key account managere). Disse skal selge annonser og knapper på spray.no.
Sparre-Enger håper salgsavdelingen kan være operativ fra februar neste år. Og når en ny salgssjef blir ansatt, får han enda flere nye utfordringer. Og ny tittel.
- Jeg skal jobbe med med relasjonsbygging ut mot våre brukere når det har blitt ansatt en ny salgssjef, sier han.
Inntil da, jobber han alene med annonsesalg til portalen.