BEDRIFTSTEKNOLOGI

Stadig flere slår 180

En jevnt økende strøm av henvendelser til nummeropplysningen 180 gjør at Telenor Media nå oppretter en ny avdeling i Narvik.

Frode Eriksen
11. mars 1997 - 14:00

- Vi har allerede en avdeling i Narvik, men denne bygges nå om og utvides på grunn av økt etterspørsel etter opplysningens tjenester sier informasjonskonsulent i Telenor Media, Per Refsnes til digi:tele.

Den nye 180-avdelingen skal være i normal drift i løpet av våren. Telenor har i dag 11 avdelinger under 180 rundt om i landet, og én avdeling for nummeropplysning til utlandet på 181.

- Det er i hovedsak økt markedsføring av 180-tjenesten de siste årene som gjør at bruken øker, sier Refsnes.

Men til tross for mellom 55 og 56 millioner henvendelser hvert år til 180, er Telenors opplysningstjeneste ingen pengebinge. De 1000 ansatte sørger imidlertid for at inntektene dekker utgiftene som Telenor har på tjenesten.

Det koster åtte kroner minuttet å ringe nummeropplysningen. Beregninger viser at om du har navn og adresse klart, vil det neppe ta mer enn 30 sekunder før du får opplyst det åttesiffrede svaret du er ute etter.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.