Samarbeidsorganisasjonen Inma samler inn tall for annonsevolumet fra en en del av de største nettstedene.
Disse nettmediene bidrar til Inma-tallene: ABC Startsiden, AdLINK, Advertising.com, AdweB, Aftenposten, Agderposten, Asker og Bærum Budstikke, Bergens Tidende, Dagbladet. Dagbladet.no, dn.no, Eniro Norge AS, Finn.no, Fædrelandsvennen, Hardware, Hegnar Online, IT Avisen, Katalysator Media AS, MSN.no, n3sport.no, Nettavisen, NRK.no, Start, Stavanger Aftenblad, Teknisk Ukeblad, TV2 Interaktiv, VG.no og Vårt Land.
Inma-sjef Terje Gaupseth tror omsetning på nettannonser vil passerer 400 millioner kroner, noe Gaupseth estimerer er en 50 prosent vekst fra 2002.
To tredjedel av omsetningen er rubrikkannonser.
Det er særlig bruktbilannonser som øker raskest - på kostnad av papiravisene.