Denne uken er det reklamefestival i den franske byen Cannes, og det er duket for The International Advertising Festival. Det er reklamebransjens svar på filmfestivalen som skal avholdes i én uke til ende.
Den eneste norske nominasjonen i de interaktive kategoriene, er nettstedet til Pepsi i Norge, som nylig vant den interaktive kategorien i reklamekonkurransen Gullblyanten 1998. Pepsi er nominert i kategorien 'redaksjonelt stoff' (editorial) som én av to nominerte. Den andre er en tjeneste for ADer fra Tyskland.
Det var også enkelte svenske og danske nominerte i de interaktive kategoriene.
Det er andre året på rad at det deles ut ulike Cyber Lions i en interaktiv kategori, men nytt av året er prisene i Media Awards.I fjor ble det delt ut 16 Cyber-løver og én Grand Prix-pris. Det finnes to hovedkategorier (websteder og interaktiv reklame) pluss en rekke underkategorier i konkurransen.
Alle de påmeldte kandidatene har betalt en inngangsbillett. Hvor mye, står ikke på Cannes-nettstedets layoutmessig avanserte sider.
Det var to andre norske bidrag i de interaktive kategoriene som var påmeldt, men som ikke nådde opp i konkurransen. Det var nettsidene til sjokoladefabrikken Freia pluss volkswagen.no.