Siba legger opp til et enda mer offensivt angrepsspill på det norske markedet. I dag åpnes den syvende butikken i Norge i Oslo, på Alexander Kiellands plass.
– Vi planlegger ytterligere to i løpet av høsten, blant annet et utsalgssted til i Trondheim. Det tredje er ennå ikke offisielt, sier informasjonsansvarlig i Siba, Sara Widman til digi.no.
Administrerende direktør Fabian Bengtsson avslører at Siba vil presse prisene gjennom å utfordre de eksisterende aktørene på alvor.
Markedet i Oslo og resten av Norge preges av to meget dominerende aktører.
– Konkurransen er for dårlig og det går utover kundene. Både priser, utvalg og service vil lide når det finnes for få aktører. Vi skal utfordre de eksisterende billigkjedene både med lave priser og ved å tilby bedre service og veiledning, sier han.
Siba gikk inn i det norske markedet i år 2000. Med åpningen av den syvende norske butikken på Alexander Kiellands, har svenske Siba skapt 18 nye arbeidsplasser i Norge.
Siba kombinerer et sortiment av merkeprodukter med lave priser på hjemme-elektronikk. Områdene er radio og tv, data, telefoni og kjøkken og bad. Konsernet jobber mot to varemerker; Siba og ComputerCity som retter seg mot både forbruker- og bedriftsmarkedet.
I Norge har konsernet i dag fem Siba-butikker og to butikker under varemerket ComputerCity.
Siba er også aktive innen e-handel på siba.no og computercity.no.