Norske banker og bankkunder levde lenge trygt i utkanten av verden, men de ble det brått slutt på i desember. Siden den gang har fire norske banker vært rammet av tapping eller forsøk på tapping.
Nå sirkulerer det en ny epost med der svindlere forsøker å lure DnB Nor-kunder til å gå inn på en falsk nettside og legge igjen sensitiv informasjon, forteller DnB Nor på sine (ekte) nettsider.
Banken advarer her kunder mot å gå inn, men det er neppe så mange kunder som har latt seg lure, selv om de ikke har fått med seg at norske banker ikke sender ut denne typer eposter.


For svindlerne burde nok lære seg bedre norsk skal de klare å lure norske bankkunder.
Her er den noe komiske teksten i svindel-eposten, skrevet i en slags halv-dansk stil:
"Kjær Kunde, Dette informerer all vår on-line bankvirksomhetskunder at vi bestemt seg oppgradere vår SSL tjenere for mere fort og effektiv tjenester mens utføring Deres on-line bankvirksomhetstransaksjon.
Vi bestemt seg den sikkerhet er vår watchword i denne år av 2007 derfor vi bestemt seg at De oppgraderer Deres on-line bankvirksomhetstilgang ved å klikke på leddet under bekrefte Deres on-line bankvirksomhetsdetaljer. Denne tiltak vært tatt tjene De bedre."