Før sommeren varslet Aftenposten at de skulle satse noen millioner kroner på en egen byguide på nettet. Morselskapet Schibsted har tidligere lansert byguider både i København og Stockholm i SOL-regi, men guidene har ennå ikke kommet til Oslo.
Aftenpostens satsing er tuftet på avisens "Hva skjer"-satsing i den lokale papirutgaven som kommer om ettermiddagen i Oslo-området. Oslopuls kommer som eget bilag i fredagsutgaven og er en seksjon på de andre dagene.
Ifølge Aftenposten er det mulig å skreddersy en personlig profil på tjenesten med tips, anbefalinger og liknende. Via SMS og e-post kan du få beskjed om når billetter til en konsert blir lagt ut, hvor den billigste pilsen er å få kjøpt og så videre.
Du får i tillegg ekstra informasjon gjennom karthenvisning så du ikke kan ta feil av hvor du skal hen.
Aftenposten kjører også på samme opplegget som Dagbladet når det gjelder bokanmeldelser. I forbindelse med hver anmeldelse ligger det en knapp med lenker til e-handelsaktøren Bokkilden.no.
Ifølge Aftenposten aften har redaksjonen under webvaktsjef Anette Aasheim jobbet i et halvt år for å få opp løsningen på web.