Jon Ragnar Steg (30) er ansatt som daglig leder i CIA Interactive Norway, et datterselskap til medierådgivningsselskapet CIA Medianetwork Norway.
- I praksis vil CIA Interactive fungere som en avdeling til morselskapet, men det er etablert som et eget selskap for å vise markedet at det satses på Internett og digitale medier, og at det ikke bare er et tilbud til CIA Medianetwork sine eksisterende kunder, sier Steg til digi.no.
Jon Ragnar Steg blir daglig leder, men foreløpig er han den eneste ansatte i det nye selskapet.
- Vi vil bygge opp selskapet etter behovet i markedet, og regner med vekst innen to år.
Steg har de siste to årene vært salgssjef i Hjemmet Mortensen, og har også erfaring fra Aftenposten, hvor han blant annet var med på skapelsen av den nettbaserte rubrikkannonsetjenesten FINN.
Den nye stillingen innebærer ansvar for å bygge opp selskapet med rådgivningskompetanse innen kommunikasjon på Internett og digitale medier.
- Jon Ragnar har en bred kompetanse innen nye medier, og i tillegg til meget god kunnskap om teknologien er han en markedsorientert leder. Dette har vært avgjørende i valget av Jon Ragnar Steg, uttaler styremedlem Per Gauslaa i en pressemelding.
Steg forteller at han bytter jobb fordi han ønsker å gå til et selskap som satser 100 prosent på Internett.
- For CIA Medianetwork er dette en internasjonal strategi.
- Jeg synes det er spennende å tenke mer helhetlig, å kunne planlegge en total nettstrategi, på vegne av en kunde, sier han og legger til;
- Klart lønn er viktig!